Teslim Alma Ofisi
İade Tarihi
{{toDayNumber}}
{{toDayName}} {{toMonthName}}
Budget ile araç kiralama deneyimi parmaklarınızın ucunda!

Sen de yollarda özgürlüğü ve konforu bir arada arıyorsan, Budget’la yola çık. Budget uygulamasını indir, Türkiye'nin 33 şehir ofisleri, 23 havalimanı ofisleri ve Budget İstediğin Yerde ofislerinden hemen rezervasyonunu yap!

App Store
gezi rehberi

Budget Macera Rotası Gaziantep

Burak Akkul ve Seda Akkul çifti ile bu seferki rotamız Gaziantep! Gaziantep’i gezecekleri ve yöresel yemeklerini tadacakları bu seyahat süresince Budget onlarla birlikte olacak. Budget Mobil uygulaması ile kolay bir şekilde Gaziantep Havalimanı’ndan kiraladıkları araçları sayesinde kusursuz bir deneyim yaşayacak Macera Rotası ekibi, Gaziantep’in her köşesini keşfetmek adına yola çıkıyorlar. Budget Mobil uygulamasından kiralama yaptıkları için %30 indirim kazanan çift, Gaziantep tarihini ve mutfağını keşfetme macerasına hazır!

Gaziantep Kent Müzesi (Bayazhan)

İlk durağımız, Gaziantep Kent Müzesi. Gaziantep’in eşsiz tarihine şahit olmamızı sağlayan bu müze, bizi oldukça bilgilendiriyor. Bir tütün tüccarı olan Bayaz Ahmet Efendi tarafından 1909 yılında yaptırılan Kent Müzesi, Büyükşehir Belediyesi’nin girişimleriyle Gaziantep’e kazandırılmış. Gaziantep’in tarihi, turistik yerleri, doğal güzellikleri, ekonomisi, el sanatları ve mutfak kültürü gibi kültürel zenginliklerinin de vurgulandığı Kent Müzesi, Gaziantep kültürünü bize derinden hissettiriyor.

Gaziantep Çarşıları

Bir sonraki durağımız olan Gaziantep çarşılarında keyifli bir geziye çıkıyoruz. Yerel tatları tadarak Gaziantep’in yöresel lezzetlerini keşfediyor ve bu lezzetlerin yanı sıra Gaziantep’in eşsiz ve tarihi sokaklarında yürüyüş yaparak yerel halkı ile tanışarak sıcacık bir deneyim yaşıyoruz.

Gaziantep Oyuncak Müzesi

Tarihi Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni de ziyaret etmeyi unutmuyoruz. Macera Rotası olarak eskilerden kalan değerli oyuncakları görme fırsatı yakalıyor ve adeta çocukluğumuza geri dönüyoruz.

Gaziantep Atatürk Anı Müzesi

Bu durağımızda Atatürk Anı Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. İçeri girdiğimiz andan itibaren tüylerimizi diken diken eden bu müze, Mustafa Kemal Atatürk’ü bir kez daha anma şansı sunuyor bize. Gaziantep tarihini ve Gaziantep’in ismini nasıl aldığını detaylı bir şekilde gösteren Atatürk Anı Müzesi, Gaziantep hakkında detaylı bilgilere ulaşmamızı sağlıyor. İçerisinde her detayı barındıran bu müze, Atatürk’ün Gaziantep için verdiği mücadelelerin güzel bir örneği olarak zihinlerimizdeki yerini alıyor.

Kurtuluş Camii (Eski Ermeni Kilisesi)

Gaziantep Merkez sokaklarında dolaşırken Kurtuluş Camii’ni ziyaret etmeden olmaz dedik ve eski Ermeni Kilisesi olan bu devasa yapıya dışarıdan göz atma şansını yakaladık. Kurtuluş Camii 1892 yılında Valide Meryem Kilisesi (St. Mary) olarak yaptırılmış. Önceleri kilise ve hapishane olarak kullanılan bu yapı, sonradan camiye dönüştürülmüş.

Daha sonra merkezdeki turumuza devam ederken şehrin herkes tarafından bilenen ve “Buluşma Heykeli” olan büyük bir antep fıstığı heykeline de uğramayı tabii ki unutmuyoruz. Hediyelik denince akla gelen ve Zincirli Bedesten olarak bilenen çarşıya da dostlarımıza hediye almak için uğruyoruz.

Gaziantep denilince akla ilk olarak yemeklerinin geldiğinin farkındayız. Macera Rotası ekibi olarak, sizler için bu leziz tatları deneyimlemeden tabii ki turumuza devam edemeyecektik. Tarihi İmam Çağdaş Kebapçısı’nda yemek molası vermeye karar verdik. Lahmacun ve Ali Nazik gibi yöresel tatların keyfini çıkardık. Daha sonra Katmerci Zekeriya Usta’ya uğrayarak, tatlı yiyelim tatlı konuşalım mottosunu gerçekleştirdik. Son olarak yöresel ve hesaplı bir yemek olan nohut dürümcülere uğradık.

Gaziantep Kalesi

İkinci günümüzde Budget ile Gaziantep Kalesi’ni ziyaret etmeden olmaz diyerek tarihi kaleye doğru yola çıktık. Eşsiz Gaziantep manzarasıyla tarihi Gaziantep Kalesi’nde dolaştık. Oldukça büyük olan bölgede Kale Hamamı ve Kale Camii’ni ziyaret ettik. Daha sonra Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Gaziantep Savunması ve Kahramanlık Panoraması Müzesi’yle keşfimize devam ettik. Burada da diğer yerlerde olduğu gibi Gaziantep tarihi hakkında bilgi aldık.

Mozaik Müzesi ve Dülük Baba Parkı

Tarihi Mozaik Müzesini ziyaret etmeden olmaz dedik ve rotamızı oraya yönlendirdik. Oldukça etkilenerek müzeden ayrılıp Dülük Baba Parkı’nda doğayla iç içe olmak ve dinlemek adına vakit geçirdik.

Zeugma Antik Kenti

Gezimizin son durağı olan Zeugma Antik Kenti’ne doğru yola çıktık. Eşsiz doğa güzellikleri ile birlikte bizi büyüleyen bu antik kentten oldukça keyif aldık. Birecik Baraj Gölü manzarası ise yolculuğumuzda bizi en çok etkileyen yerlerden biri oldu. Antik Roma evleri ve eğlence yerlerini gördükten sonra eşsiz Gaziantep turumuzun sonuna gelmiş olduk.

Tarihini ve birbirinden özel yöresel lezzetlerini tattığımız Gaziantep turumuzun sonunda aracımızı teslim etmek üzere havalimanına geldik. Kolayca aracımızı teslim ettikten sonra evimizin yolunu tuttuk. Bir sonraki Macera Rotası’nda görüşmek üzere!